• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

آبگرمکن خورشیدی چیست؟

  • آبگرمکن خورشیدی چیست؟

    آبگرمکن خورشیدی چیست؟

آبگرمکن خورشیدی چیست؟

خورشید به عنوان یک منبع انرژی آزاد و نامحدود به عنوان منبع انرژی آبگرمکن خورشیدی استفاده می شود که بر خلاف باور عموم در هر نوع شرایط آب و هوایی کاربرد دارد. این نوع آبگرمکن دارای دو قسمت است: یک گردآورنده خورشیدی و یک مخزن عایق بندی شده. گاهی اوقات این دستگاه بر روی سقف و گاهی در حیاط نصب می شود. آبگرمکن های خورشیدی پمپ دار با استفاده از یک پمپ آب را به چرخش در می آورند، در حالی که آبگرمکن های خورشیدی بدون پمپ با استفاده از نیروی گرانش، نه مکانیسم مکانیکی کار می کنند.

 

آبگرمکن خورشیدی پمپ دار با دو نوع سیستم موجود می باشد:

سیستم گردش مستقیم

یک پمپ جریان آب را از طریق کالکتورها یا همان گردآورنده های خورشیدی به سمت داخل مخزن به جریان در می آورد (مناسب مناطق بدون سرمای شدید).

سیستم گردش غیر مستقیم

پمپ ضد یخ را از طریق کالکتورهای خورشیدی و یک مبدل حرارتی به جریان در می آورد که مبدل حرارتی وظیفه گرم کردن آب را به عهده دارد (مناسب مناطق با سرمای شدید و منجمد کننده).

 

آبگرمکن های خورشیدی بدون پمپ قیمت کمتری دارند و در دو نوع موجود هستند:

 سیستم های مخزن دار با کالکتور یکپارچه

کالکتورهای خورشیدی در مخزن، آب ذخیره شده که پس از گرمایش از طریق نیروی گرانش به لوله کشی خانه منتقل می شود را گرم می کنند.

 سیستم های ترموسيفونی

کالکتورهای خورشیدی از پایین گرم می شوند که این امر باعث افزایش سطح آب گرم شده می شود که از آن نقطه به طور طبیعی به داخل سیستم لوله کشی خانه منتقل می شود.

 

نحوه نگهداری

 

با فرض اینکه یک متخصص آبگرمکن های خورشیدی هر سه تا پنج سال یکبار تعمیر و نگهداری روزانه این نوع آبگرمکن را انجام می دهد، می توانید از این نوع آبگرمکن به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال استفاده کنید. برای آبگرمکن های خورشیدی از هر نوع و مدل دستورالعمل و وظایف نگهداری متعددی وجود دارد که افراد می توانند خود آنها را انجام دهند:

  • تمیز کردن منظم گرد و غبار کالکتورها
  • بررسی اتصالات بین مخزن ذخیره ساز و لوله کشی آن
  • بررسی لوله ها، کانال ها و سیم کشی های عایق بندی شده آسیب دیده
  • بررسی محکم بودن تمام پیچ و مهره های نگه دارنده کالکتورها
  •  اطمینان حاصل کردن از عملکرد درست پمپ

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه on "آبگرمکن خورشیدی چیست؟"

avatar
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of