• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

مشکلات عمده رادیاتور

  • مشکلات عمده رادیاتور

    مشکلات عمده رادیاتور

مشکلات عمده رادیاتور

رادیاتور شوفاژ به طور کلی سرد میباشد ولی آب مصرفی داغ است 

در پکیج های تک مبدل سوختن و یا جام شدن پمپ سیرکولاسیون باعث بروز این مشکل خواهد شد و در پکیج های دو مبدل سوختن و معیوب بودن شیر موتوری باعث این مشکل می‌شود. البته گاهی نیز بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ زیر پکیج و یا شیرهای رادیاتورها باعث بروز این مشکل می‌شود

رادیاتور شوفاژ گرم است ولی گرمای مطلوبی ندارد 

نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ زیر پکیج و رسوب گرفتن مبدل ثانویه و رسوب داشتن مسیر لوله کشی و رادیاتورها و یا کثیف بودن توری صافی برگشت و همچنین کوتاه بودن شعله دستگاه و یا کاهش فشار گاز

رفع نشتی شیر رادیاتور شوفاژ

دقت کنید اگر نشتی از وسط تنه رادیاتور باشد که کاری از دست شما بر نمیاد باید از یک تعمیرکار بخواهید تا اگر از مغزی مابین پره ها نشتی دارد که آببندی کند و یا اگر پره خاصی پوسیده آن را عوض کند ولی بیشتر نشتی از قسمت شیر ورودی(شیر بالایی رادیاتور) میباشد جهت رفع این نشتی شما خودتون به راحتی امکان برطرف کردنش را دارید به این طریق عمل کنید : با پیچ گوشتی چهار سو پیچ درپوش شیر(گپ ) را باز کنید و درپوش پلاستیکی شیر را بیرون بکشید. بعد از خارج کردن درپوش شیر رادیاتور یا به اصطلاح ما گپ رادیاتور شما یک مهره برنجی را مشاهده میکنید با یک آچار اون مهره را کمی سفت کنید تا مطمئن شوید دیگه نشتی ندارد . البته اگر رادیاتور قدیمی باشه گاهی با سفت کردن هم باز نشتی ادامه دارد که در این صورت باید مهره را باز کنید و بیرون بکشید و با نوار تفلون دو دور روی نافی شیر ببندید و سپس مهره را سر جاش ببندید.

علت سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری

  • ممکنه شیرهای های رادیاتور بسته باشد
  • اگر پکیج تک مبدل هست و آبگرم دارید فقط رادیاتور سرد میباشد به احتمال قوی پمپ سوخته است
  • ممکنه شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج بسته باشد
  • در مواقعی ممکنه شیر موتوری سوخته باشد
  • اگر یک یا چند رادیاتور گرم میشود و باقی سرد هستند ممکنه مبدل ثانویه رسوب گرفته و یا در مواردی خود رادیاتور ها رسوب دارند و یا صافی برگشت گرفته است .
  • خرابی سنسور شوفاژ هم میتونه بهتون باعث این مشکل بشه

علت گرم نشدن پایین رادیاتور

رسوب گرفتن رادیاتور و مسیر لوله کشی و کثیف شدن توری صافی برگشت و رسوب گرفتن مبدل ثانویه و نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ زیر پکیج و شیرهای رادیاتور و ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پاس و هوا گرفتن رادیاتور باعث سرد بودن قسمت پایین رادیاتور میشود.

علت صدای آب در رادیاتور شوفاژ چیست؟

معمولا در سال های اولیه استفاده از پکیج و رادیاتور صدای چرخش آب داخل رادیاتور و بیشتر هنگام شب کمی مشکل ساز میباشد که البته بعد از چند سال از استفاده این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد. ولی اگر صدای آب در رادیاتور خیلی شما را اذیت میکنه میتونید از یک تعمیرکار بخواهید تا با تزریق مایع مخصوص فرکانس داخل سیستم شوفاژ ها این مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد.

علت آب دادن رادیاتور شوفاژ

 رادیاتورهای آلومینیومی به دو دلیل نشتی آب پیدا میکند یکی اینکه از بدنه رادیاتور و مابین پره ها نشتی دارد که کاری از دست شما بر نمیاد و میبایست از یک تعمیرکار بخواهید جهت بازدید و تعمیر و یا تعویض رادیاتور اقدام نموده و یا به احتمال قوی از سر شیر بالایی { شیر ورودی رادیاتور یا رفت رادیاتور } نشتی دارد که در اینصورت براحتی خودتان میتوانید با باز کردن درپوش پلاستیکی سر شیر مهره نافی شیر را کمی سفت { به راست بچرخانید } کنید تا آب بندی شود.

علت سرد بودن قسمت پایین شوفاژ

اگر متوجه شدید قسمت پایینی رادیاتور سرد میباشد و حتی با هواگیری رادیاتور تغییری ندارد ابتدا از باز بودن کامل شیرهای رادیاتور و کلیه شیرهای زیر پکیج اطمینان حاصل کنید . علت بعدی کثیف شدن توری صافی برگشت میباشد و همچنین رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ و رسوب زدایی مبدل ثانویه و ضعیف شدن فنرر سوپاپ بای پاس میباشد . توجه داشته باشید اگر از شیر ترموستاتیک روی رادیاتورها استفاده میکنید ممکن است بعد از چند سال سر شیر رسوب گرفته و مسیر را به درستی باز نکند پس شیر ترموستاتیک را روی درجه آخر و باز باز بگذارید.

علت گرم نشدن شوفاژ موتورخانه

در سیستم موتورخانه برای بررسی علت گرم نشدن شوفاژ موتورخانه ابتدا از سالم بودن پمپ سیرکولاسیون شوفاژ اطمینان حاصل کنید سپس باید به رسوب گرفتن سر شیرهای رفت و برگشت هر رادیاتور شک داشته باشد . بعضی مواقع جهت رفع مشکل گرم نشدن شوفاژ هم در پکیج و هم در موتورخانه میبایست شیر رادیاتورهایی که گرم میشوند را ببندید و فقط رادیاتورهایی که سرد هستند باز باشد سپس اقدام به هواگیری رادیاتوریی که سرد هست کنید و سعی کنید مقداری آب از رادیاتور سرد تخلیه کنید سپس اگر پکیج هست درجه بار را روی ۲ بار تنظیم کنید مطمئنا گرم خواهد شد.

مشکلات عمده رادیاتور مشکلات عمده رادیاتور مشکلات عمده رادیاتور مشکلات عمده رادیاتور مشکلات عمده رادیاتور مشکلات عمده رادیاتور 

دیدگاه بگذارید

2 Comments on "مشکلات عمده رادیاتور"

avatar
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
فرهاد
Guest

ممنون از مطلب خوبتون، شاید اگه تصویری هم بود بهتر کمک می کرد