• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

معایب رادیاتور پنلی

معایب رادیاتور پنلی

رادیاتور پنلی

یکی از انواع رادیاتورهای مورد استفاده برای تامین حرارت اماکن می باشد، که از ورقه های فولاد تولید می شود و اغلب پوشش خارجی رادیاتور از جنس پلی استر می باشد تا از آن در مقابل زنگ زدگی محافظت کند. این نسل رادیاتور به خاطر تکنولوژی طراحی ای که در آن استفاده شده است نسبت به رادیاتور های نسل قبل کاراتر شده و اشکالات و معایب آنها را پوشش داده است .حجم آبگیری و ظرفیت گرمایی : 5.2 لیتر در یک رادیاتور به طول 100 سانتی متر و با ظرفیت گرمایی 2100 کیلو کالری حجم آبگیری فوق العاده کم رادیاتور پنلی و ظرفیت گرمایی بی نظیر این رادیاتور در مقایسه با رادیاتور های پنلی نظر متخصین فن را در وحله اول به خود جلب می کند. از مزایای آن کارکرد کمتر پمپ سیستم گرمایشی و در نتیجه بیشتر شدن عمر اصتحلاکی سیستم گرمایش (پکیج)مصرف کمتر انرِژی نصبت به سایر انواع رادیاتور های نسل های 1 و 2 و درنتیجه بهینه شدن مصرف سوخت دارد. این رادیاتور ها هرچند از جنس فولاد هستن ولی به خاطر استفاده از کنوکتور در آنها بازده انرژی مطلوب تری نسبت به رادیاتور های آلومینیمی دارند.

معایب رادیاتور پنلی عمدتا به علت خواص فولاد است:

قرار گرفتن در معرض فرآیندهای خورنده – واقعیت این است که حتی هوای خالی باعث ظهور و گسترش زنگ زدگی می شود.

لایه برداری زودرس رنگ – توصیه: استفاده مطلوب از یک رنگ مخصوص با کیفیت بالا برای محصولات فولادی است.

این کار بسیار مقرون به صرفه تر از بازسازی مجدد است.

مقاومت کم در برابر خوردگی – فولاد به راحتی در معرض حمله شیمیایی است، بنابراین رادیاتور پانل های فولادی می تواند بسیار کوتاه مدت کارایی داشته باشند، اگر تمام دستورالعمل های ایمنی در نظر گرفته نشده است.

هنگام انتخاب رادیاتور، باید توجه به کیفیت رنگ بیشتر از خود رنگ باشد، درست است که این رنگ اعجاز زیبایی شناختی دارد اما اگر با تمام هنجارها و قوانین ساخته نشده باشد مشکل ساز می شود، زیرا نقش محافظتی پانل را نیز دارد.

ضعف در برابر چکه آب – شایان ذکر است که نه تنها پانل، بلکه بیشتر رادیاتورهای دیگر قطرات شدید و پر فشار آب را در سیستم تحمل نمی کنند، برای محافظت در برابر نشت و آسیب به پانل ها، لازم است یک کاهش دهنده فشار نصب شود.

با توجه به ویژگی های طراحی، لازم است برای جلوگیری از هر گونه شوک، خش، یا آسیب مشابه در هنگام حمل و نقل اصولی را رعایت کنید.

عدم پذیرش تماس سطوح داخلی با اکسیژن – بنابراین، یک رادیاتور پانل فولادی نمی تواند بیش از دو هفته بدون خنک کننده باشد.

همچنین فراموش نکنید که چنین رادیاتوری اجازه نصب در سیستم گرمایش مرکزی را ندارد، آنها فقط برای سیستم های مستقل مناسب هستند.

معایب رادیاتور پنلی معایب رادیاتور پنلی معایب رادیاتور پنلی معایب رادیاتور پنلی معایب رادیاتور پنلی معایب رادیاتور پنلی

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

avatar
  Subscribe  
Notify of