• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

نکات مهم در خرید رادیاتور

  • نکات مهم در خرید رادیاتور

    نکات مهم در خرید رادیاتور

نکات مهم در خرید رادیاتور 

نکات مهم در خرید رادیاتور

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های گرمایش منزل استفاده از شوفاژ است. به طور کلی، حرارت رادیاتورها از طریق جابه‌جایی در هوای اتاق گرما ایجاد می‌کند. به این صورت که هوای گرم بالای رادیاتور که سبک‌تر است به طرف بالا حرکت نموده و هوای سرد جایگزین آن می‌شود و این چرخش دائمی در جریان هوا، باعث گرم شدن اتاق می‌شود.

 آب موجود در رادیاتور در سیستم حرارت مرکزی توسط تجهیزاتی مثل مشعل و پمپ گرم می‌شود و آب گرم‌شده در موتورخانه به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌شود و وارد رادیاتورهای هر قسمت می‌شود؛ این آب زمانی که دمای آن کاهش می‌یابد دوباره به موتورخانه هدایت می‌شود تا گرم شود و این چرخه بارها تکرار می‌شود. بهترین مکان برای استفاده از رادیاتور شوفاژ مکان‌هایی است که خیلی نیاز به کنترل دما و رطوبت ندارد، چرا که رادیاتور قابلیت تنظیم درجه حرارت و رطوبت محیط را ندارد و میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش می‌دهد.

در انتخاب رادیاتور به این نکات دقت کنید

1- بطور کلی یکی از روشهای مرسوم گرمایش در آپارتمان های مسکونی، اداری و فروشگاهها استفاده از انواع رادیاتورها می باشد.

2- به دلیل تجمع هوای گرم در زیر سقف استفاده از رادیاتورها فقط در شرایطی که فاصله کف تا سقف محل مورد نظر حداکثر 3 متر باشد مناسب است. برای فضاهای با ارتفاع سقف بیشتر استفاده از وسایل گرمایشی دمنده داری مانند فن کوئل ، هواساز و … توصیه می شود.

3- انواع رادیاتورهای آلومینیومی شوفاژ بصورت دیواری (روی دیوار) و در زیر پنجره اتاق نصب می گردند. فاصله پایین هربلوک از کف اتاق یا سالن 10 تا 12 سانتیمتر می باشد.

4- رادیاتورهای آلومینیومی از نظر روش تولید به سه دسته رادیاتورهای تمام دایکاست, رادیاتورهای اکسترود و رادیاتورهای دایکاست اکسترود تقسیم می شوند.

5- رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست دارای مرغوبترین روش تولید بوده و هر پره از رادیاتور بصورت یکپارچه در قالب دایکاست تولید می شود. پس از عملیات تست , فینیشینگ و رنگ آمیزی به هم متصل شده و بصورت بلوک های 5 پره – 7 پره و 10 پره در بسته بندی قرار گرفته و عرضه می شوند.

6- برای محاسبه تعداد پره های رادياتورآلومینیومی شوفاژ مورد نياز هريک از فضاهای ساختمان خود، ضمن اعلام ابعاد و موقعيت مکاني آن با کارشناسان شرکت دماتجهیز بعنوان مرکز مشاوره و فروش انواع دستگاههای سرمایش و گرمایش مشورت فرمائید.

7- به استثناء رادیاتورهای اکسترود یا پروفیلی مانند انواع آلفام یا کریستال که پره های آنها ثابت و غیرقابل افزایش یا کاهش است، در مورد دیگر انواع رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست تعداد پره های بلوکها قابل تغییر در محل می باشد.مثلا برای تهیه یک بلوک رادیاتور 15 پره ناگزیر یک رادیاتور 5 پره و یک 10 پره به هم متصل می شوند و یا برای 20 پره دو بلوک 10 پره را نصاب در زمان نصب به هم متصل می نماید.

8- قبل از انتخاب رادياتور، فاصله لوله هاي بالا و پائين محل نصب رادياتور را اندازه گيري فرمائيد(35 يا 50 يا 60 سانتيمتراست؟)

نکات مهم در خرید رادیاتور نکات مهم در خرید رادیاتور نکات مهم در خرید رادیاتور نکات مهم در خرید رادیاتور نکات مهم در خرید رادیاتور 

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

avatar
  Subscribe  
Notify of