• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

ترموستات یخچال چیست؟

  • ترموستات یخچال چیست؟

    ترموستات یخچال چیست؟

    • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    • یخچال

ترموستات یخچال چیست؟

ترموستات یخچال چیست؟ یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در یخچال و فریزر منزل شما، ترموستات می باشد که با استفاده از آن می توان دمای محیط را ثابت نگه داشت.  این قطعه به صورت خودکار دمای داخلی یخچال را بر اساس دمای تعیین شده از طرف شما تنظیم می کند و نحوه ی کار آن به صورتی است که با کاهش دمای هوای داخل دستگاه به کمپرسور اجازه فعالیت داده و باعث می شود هوای گرم تبدیل به هوای سرد شود. تنظیم درست درجه ی ترموستات یخچال در فصول مختلف سال موضوع بسیار مهمی است. تنظیم نمودن مناسب درجه باعث می شود راندمان و عمر دستگاه افزایش یابد.

خرابی ترموستات یخچال

در صورتی که دما افزایش بیابد ترموستات پیامی به کمپرسور می دهد تا افزایش دما را کنترل کند و کمپرسور هوای سرد را داخل یخچال افزایش می دهد و پس از آن کمپرسور یخچال خاموش می شود ، اگر یخچال به صورت ناگهانی خاموش شود یا کارکرد کمپرسور دچار مشکل شده باشد و منظم کار نکند قطعه ترموستات معیوب شده است و برای تعمیر آن باید اقدام کرد.

از کجا باید متوجه شد خرابی یخچال فریزر از ترموستات است؟

1- یخچال به صورت تمام وقت روشن است و کار میکند و اصلا به حالت استراحت نمی رود.

2- یخچال برق دارد لامپ های آن روشن می باشد ولی اصلا موتور را روشن نمی کند.

3- کمپرسور یا موتور یخچال فریزر را در حالی که به برق متصل است را با دست لمس کنید اگر کاملا سرد بود یعنی تعویض ترموستات واجب است و اگر کمی داغ بود می توان نتیجه گرفت ترموستات خیلی مشکل ندارد.

4- ترموستات را از بدنه یخچال جدا کنید و سیم های آن را به طور مستقیم به هم وصل کنید اگر کمپرسور یخچال روشن شد مشکل از ترموستاد می باشد.

تنظیم درجه ترموستات یخچال 

تنظیم کردن ترموستات یخچال با توجه به مدل یخچال و هم چنین فصل های مختلف متفاوت خواهد بود ، دمای معمول باید بین 2 تا 5 درجه سانتی گراد باشد ، این دما برای مواد درون یخچال مناسب است ؛ این دما در فصل زمستان باید 1 تا 2 درجه سانتی گراد باشد و در تابستان بین 2 تا 4 درجه سانتی گراد برای یخچال و مواد داخل آن مناسب خواهد بود.

در یخچال ها طبقات مختلفی تعبیه شده است که دما در طبقه ای با طبقه دیگر متفاوت است ، به همین دلیل قرار دادن هر مواد غذایی در طبقه مناسب آن بسیار حائز اهمیت است ، مواد پروتئینی مانند قارچ و گوشت ها باید در طبقه سردتر قرار بگیرد تا فاسد نشوند و سبزیجات در دمای متعادل تری تا یخ نزنند ، نوشیدنی ها را معمولا در درب یخچال قرار می دهند که از گرم ترین طبقات یخچال محسوب می شود . همچنین این نکته را فراموش نکنید یخچال باید در جای درستی قرار بگیرد دور از تابش مستقیم خورشید و هم چنین دور از وسایل گرمازا مثل اجاق گاز.

چرا ترموستات یخچال باید تعویض گردد ؟

تعویض ترموستات یخچال  به علت تشکیل یخ و برفک ، یکسره کار کردن کمپرسور ، عدم خنک کاری کامل ، کالیبره نبودن انجام می گیرد.

اگر مشکل کنترل دما در یخچال به وجود بیاید نیاز به تعمیر ترموستات یخچال دارید.

 

ترموستات یخچال چیست؟  ترموستات یخچال چیست؟ ترموستات یخچال چیست؟  ترموستات یخچال چیست؟ ترموستات یخچال چیست؟  ترموستات یخچال چیست؟ ترموستات یخچال چیست؟  ترموستات یخچال چیست؟

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

avatar
  Subscribe  
Notify of