• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری

تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری چیست؟

آبگرمکن بدون مخزن که آن را هم با نام آبگرمکن دیواری و آبگرمکن فوری شناخته می شود. وظیفه آبگرمکن این است که آب گرمی که ما مصرف می کنیم را تولید کند. نحوه کار کردن این آبگرمکن ها به این صورت می باشد که آب سرد وارد آبگرمکن می شود و از کویل یا لوله های مسی داخل آبگرمکن قرار دارد عبور می کند و به دلیل اینکه مشعلی در زیر لوله ها قرار دارد آن لوله ها را گرم می کند که در نتیجه دمای آب درون کویل ها نیز بالا برود.

پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری یک موتورخانه کامل است که وظیفه موتورخانه را با بالاترین کارایی و کیفیت و با کمترین مصرف سوخت و اشغال فضا انجام می دهد. پکیج های دیواری علاوه برا اینکه وظیفه موتورخانه که گرم کردن رادیاتور ها و در نتیجه گرم کردن محیط ساختمان است انجام میدهد یک مسئولیت دیگری هم بر عهده دارد که همانند آبگرمکن باعث تولید آبگرم مصرفی مورد نیاز ما می شود.

آبگرمکن به صرفه تر می باشد یا پکیج ؟

آبگرمکن های دیواری جایگزین آبگرمکن های مخزن دار و پکیج های دیواری هم جانشین موتور خانه های عظیم شده است که در دنیای امروز بهترین گزینه هستند چون از لحاظ مصرف سوخت، بسیار کم و کارایی بیشتری دارند.

پکیج های دیواری به صرفه تر از آبگرمکن های دیواری هستند چون پکیج ها هم وظیفه آبگرمکن که گرم کردن آب مصرفی خانه و هم وظیفه موتور خانه و بخاری که گرم کردن محیط ساختمان می باشد را به خوبی ایفا می کند که سطح مصرف انرژی را بسیار پایین و بازده حرارتی را بالا می برد

تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری

استفاده در شرایط مختلف

پکیج های دیواری و آبگرمکن های دیواری هر دو فضای کمی را اشغال می کنند که شما می توانید آن ها را در آشپزخانه نصب کنید که بسیار منساب برای محیط های کوچک می باشد اما باید توجه کنید که استفاده از پکیج در محیط های کمتر از 60 متر ممنوع می باشد و شما باید در چنین محیط های از آبگرمکن استفاده کنید.

یکی از بزرگترین مشکلات، سرد شدن آب به صورت ناگهانی می باشد که در آبگرمکن های بدون مخزن به دلایل مختلف به خصوص در فصل زمستان رخ می دهد که این مشکل کمتر در پکیج های دیواری رخ می دهد.

پکیج های دیواری به دلیل اینکه از برق استفاده می کنند در مناطقی که قطعی برق به صورت مکرر وجود دارد استفاده از پکیج گزینه مناسبی نمی باشد و شما باید از آبگرمکن استفاده کنید که سبب سرد شدن آب مصرفی شما نشود.

قیمت

پکیج ها قیمت بالا تری نسبت به آبگرمکن دارند اما شما با خرید پکیج نیاز شما از خرید بخاری ، آبگرمکن برطرف می سازد که به این معنی می باشد شما با یک تیر دو نشان زده اید و دیگر نیازی نیست شما هزینه های اضافی پرداخت کنید.

آلودگی محیطی

هر دو وسیله گرمایشی باعث می شود هوای محیط شما خشک شود و یا در اصطلاح هوای خانه شما سنگین شود که در این شرایط تنفس برای کودکان و سالمندان سخت می شود و مشکلات تنفسی برای آن ها به وجود می آورد.

فرسودگی و نگهداری و سرویس

این وسایل گرمایشی به دلیل اینکه از آب برای گرم کردن استفاده می کنند به دلیل وجود املاح موجود در آب باعث رسوب گذاری می شود و همچنین به دلیل اینکه از قطعات پیچیده ای در آن ها استفاده شده است به خصوص پکیج ها که طبق استاندارد های روز اروپا می باشد نیاز دارد به صورت دوره ای آن ها را سرویس کنید.

تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری تفاوت پکیج با آبگرمکن دیواری 

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

avatar
  Subscribe  
Notify of