• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

رادیاتور چه زمانی نیاز به هواگیری دارد

شما میتوانید جهت تعمیر و یا سرویس پکیج و رادیاتور خود توسط تیم تخصصی دکتر تکنیک از طریق تلفن 4115-041 و یا درخواست سرویس آنلاین با ما در ارتباط باشید.

چه زمانی رادیاتورها را هواگیری کنیم ؟

هوای محبوس در رادیاتورها در انتهای هر بلوک به دام افتاده و تجمع میکند . با کشیدن دست از سمت شیر رادیاتور به سمت انتها ، باید تمامی رادیاتور گرم باشد . چنانچه قسمتی از انتهای رادیاتور سرد است ( در تصویر هایلایت شده) و یا زمانی که از داخل رادیاتور صدای ریزش آب(صدای شرشر آب) می آید ، رادیاتور نیاز به هواگیری دارد.

در انتهای رادیاتور پیچ هواگیری را با آچار مخصوص و یا پیچ گوشتی دو سوی نازک به آرامی چند دور باز کرده تا هوا خارج شود و هنگام خروج آب پیچ را کامل ببندید.

توجه داشته باشید که در هرنوبت که اقدام به هواگیری رادیاتورها می نمایید فشار آب داخل پکیج افت میکند که باید سریعا نسبت به شارژ آب از طریق شیر پر کن اقدام نمایید تا پکیجتان دچار آسیب دیدگی و یا خطا دادن نشود

توجه : در رادیاتورهای پره ای ، جنس آلومینیوم رادیاتور باعث تولید گاز هیدروژن شده و عملیات هواگیری هر چند روز باید انجام شود .

عدم هواگیری به موقع رادیاتور ضمن کاهش راندمان و گرمای موثر رادیاتورها باعث افزایش مصرف انرژی و عدم گرمای مناسب خانه خواهد شد.

نکته : افزودن محلول پروتکتور به مدار گرمایش برای محافظت از رسوب گرفتگی و ایجاد هوا موثر است .

 

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

avatar
  Subscribe  
Notify of