• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

راهنمای خرید انواع آبگرمکن

  • راهنمای خرید انواع آبگرمکن

    راهنمای خرید انواع آبگرمکن

راهنمای خرید انواع آبگرمکن

راهنمای خرید انواع آبگرمکن

شما می‌توانید با توجه به نیاز و شرایط منطقه‌ای خود  آبگرمکن‌های متفاوتی را خریداری کنید. ولی خوب امروزه با توجه به موجود بودن گاز در اکثر مناطق و استفاده آسان آبگرمکن‌های گازی دیواری عموم مردم به استفاده از آنان روی آورده‌اند. این آبگرمکن‌ها به سرعت آب سرد را به آب گرم تبدیل کرده و برای مصرف به بیرون منتقل می‌کنند. همین عامل به تنهایی نظر مردم را به خود جلب کرده و بسیار موردعلاقه مردم قرار گرفته است.

 

تعیین ظرفیت

بسیاری از مصرف‌کنندگان معیار خرید خود را براساس سایز مخزن قرار می‌دهند ولی باید بدانید که این واقعا درست و اصولی نیست. معیار شما باید FHR که بسیار معیار مهمی است و احتمالا بر روی برچسب‌ راهنمای انرژی محصول آورده می‌شود، باشد. FHR مخفف first hour rating تعداد گالن‌های آبی است که یک آبگرمکن در هر ساعت می‌تواند تولید کند. در واقع این معیار مشخص می‌کند که آبگرمکن موردنظر در طول یک ساعت چه مقدار آب گرم تولید خواهد کرد. این معیار بستگی به ظرفیت مخزن ، منبع  گرما و اندازه شعله آبگرمکن دارد. پس اولین توصیه ما به شما توجه به معیار FHR محصول است. حتما قبل از خرید میزان FHR مورد نیاز خانواده خود را تخمین بزنید تا آبگرمکنی در این محدوده خریداری نمایید. اصولا آبگرمکن‌های گازی FHR خیلی بالاتری نسبت به نوع الکتریکی آن دارند.

کارایی

کارایی هر آبگرمکن بوسیله فاکتور انرژی (EF) تعیین می‌شود که به ازای مقدار آب گرم تولید شده میزان سوخت مصرف شده را در یک روز معمولی محاسبه می‌کند. هر چقدر آبگرمکن فاکتور انرژی بالاتری داشته باشد، کارایی آبگرمکن بالاتر است. آبگرمکن‌های گازی دارای EF بین ۰.۵ تا ۰.۶ هستند و حتی برخی مدل‌های با کیفیت‌تر آن فاکتورانرژی در حدود ۰.۸ دارند.

مقایسه هزینه‌ها

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب مصرف‌کنندگان هزینه آبگرمکن است. این هزینه می‌تواند شامل هزینه خرید، نصب، تعمیر و نگه‌داری آن باشد. بهتر است قبل از خرید قیمت‌های مختلف برندای مختلف و همینطور طول عمر آن‌ها را با هم مقایسه و سپس تصمیم به خرید بگیرید. به جز این موارد ضمانت‌نامه‌ محصول در انتخاب آن مهم است و نشان‌دهنده کیفیت بالای محصول است. هر چند محصول‌ با ضمانت‌نامه اصولا قیمت بالاتری دارند ولی خوب خرید آن صدردصد به صرفه‌تر است.

راهنمای خرید انواع آبگرمکن راهنمای خرید انواع آبگرمکن راهنمای خرید انواع آبگرمکن راهنمای خرید انواع آبگرمکن

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

avatar
  Subscribe  
Notify of