• تلفن 041-4115
  • ایمیل info@Drtechnic.com

علت و رفع آبریزی پانل کولرگازی

علت آبریزی پنل کولرگازی چیست؟

 

علت آبريزي پنل مي تواند  يکي از عوامل زير باشد که  رفع هرکدام از اين عوامل نياز به تجربه و تخصص در زمينه کولرگازی و تعميرات آن دارد. يکي از ويژگيهاي کولر گازي علاوه بر ايجاد سرما و تصفيه هواي محيط جذب رطوبت محيط ميباشد پس شخصي که کولرگازي استفاده مي کند نبايد از اين نگران باشد که چرا پنل آبريزي دارد که خود آبريزي دلايلي دارد که براي رفع اين آبريزي بايد اين مشکلات پيش آمده را رفع کرد.

  1. عدم جای گذاری خروجی لوله درین در جای نامناسب یکی از مشکلاتی که در آبریزش کولر گازی بسیار شایع است این است که لوله تخلیه یا درین به‌عناوین‌مختلف مسدود می‌شود که باید دقت داشته باشید اگر به هر دلیل مانعی سر راه آن قرار گیرد آب جمع شده و به داخل پس‌زده خواهد شد در زیر مهم‌ترین و شایع‌ترین علت‌های آن توضیح داده می‌شود:

تا خوردن : زمانی که لوله درین (شیلنگ تخلیه آب) تاخورده باشد.

مسدود شدن لوله درین : اگر لجن یا گردوخاک به‌مرورزمان باعث مسدود شدن این لوله شود باعث برگشت آب خواهد شد.

جمع شدن آب در سطل : اگر آب حاصل از کولر گازی را در ظرف یا بطری جمع می‌کنید باید توجه داشته باشید که اگر آب داخل ظرف به لبه شیلنگ برسد آب داخل شیلنگ دیگر قادر به‌ اضافه شدن به ظرف نبوده و به داخل کولر برگشت می‌خورد.

عدم رعایت شیب شیلنگ تخلیه : شیلنگ تخلیه باید دارای شیب ملایم برای تخلیه باشد اگر به هر دلیلی این شیب در نصب رعایت نشود یا بعداً از بین برود تخلیه آب با مشکل مواجه خواهد شد .

 

  1. کثيف بودن سيني درين جلويي که باعث مسدود شدن مسير خروجي آب را ميگيرد که براي رفع اين ايراد ميتوان سيني درين را از دستگاه جدا نمود و شستشو وسرويس کرد.

 

3.خراب بودن يا عدم کار کرد درست فن يونيت داخلي  که ممکن ست  برد مشکل داشته باشد يا موتور فن ايراد پيدا کرده و  هم اينکه ممکن ست مشکل برقي براي پنل ايجاد شده باشد که  براي رفع اين مورد حتما بايد با يک تعمير کار متخصص تماس حاصل بفرماييد.

 

  1. معيوب بودن سنسور محيطي يا مناسب نبودن درجه سنسور بصورتي که  سنسور مناسبي براي کولرگازي تعبيه نگردد .

خراب بودن سنسور باعث ميشود که کمپرسور يکسره کار کند که باعث يخ زدن اواپراتور ميشود که با آب شدن اين يخ حجم زيادي آب وارد سيني درين شده و باعث  نشتي آب به بيرون از پنل ميشود. پس براي رفع اين مورد بايد با يک تعمير کار متخصص تماس گرفت.

  1. کثيف بودن اواپراتور يکي از عوامل موثر در آبريزي پنل مي باشد به گونه اي که وقتي لاي فينهاي اواپراتور کثيف باشد رطوبت جذب شده توسط دستگاه به محل تخليه آب هدايت نميشود و باعث ميشود مسير آب تغيير کرده ويا بصورت مستقيم يا بوسيله بلوور به بيرون ريخته شود که شستن و سرويس اواپراتور تخصصي و نياز به جمع کردن گاز و باز کردن پنل و شستشوي کامل پنل دارد که اين روش براي مشتري هزينه زيادي در بر دارد.

جهت مشاوره- نصب و تعمیر کولرگازی خود توسط تیم حرفه ای دکتر تکنیک میتوانید از طریق شماره تلفن4115-041 و یا درخواست خدمات آنلاین با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه on "علت و رفع آبریزی پانل کولرگازی"

avatar
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Taha
Guest

مطالبتون مثل همیشه عالی هستن